Instruktorské kompetence a sebehodnocení

Obsah ILŠ se opírá mj. o instruktorské kompetence popsané ve skautském kompetenčním modelu. V rámci omezeného času, který na lesní škole máme, se stihneme účinně věnovat jen některým z nich. Kromě toho platí, že významný pokrok v jejich osvojení může znamenat i práci dalece přesahující těch několik měsíců, které máme společně k dispozici. Proto považujeme za klíčové pěstovat a tříbit schopnost přesného sebehodnocení. Instruktor nemusí být ve všech oblastech prvotřídní profík, ale měl by si být dobře vědom své úrovně a měl by také vědět, jaké konkrétní kroky vedou k úrovni vyšší.

První kolo sebehodnocení doporučujeme provést už při podávání přihlášek, což může přinést užitek v úvahách o tom, co vlastně od své účasti na ILŠ očekáváš. Nabízíme k tomu tento postup:

  • projít si kompetence a vytipovat v nich své silné a slabé stránky;
  • projít si je podruhé a říct si, v čem bych se teď nejvíce potřeboval/a rozvíjet;
  • u těchto vybraných kompetencí si podrobněji zformulovat, jak si v nich stojím a jaké kroky by aktuálně vedly vpřed.

Takto provedené sebehodnocení je možné využít i při vyplňování přihlášky u otázky „V čem očekávám, že by pro mě mohla být ILŠ prospěšná?“.

Se sebehodnocením budeme na lesní škole pracovat v podobě osobních konzultací.